Returer och byten

Avbeställning

Om du kommer på andra tankar efter lagd beställning, kan du avbeställa delar av, eller hela ordern skriftligen innan varorna har skickats. Du kan meddela oss om ev. avbeställning via dina sidor eller via e-post till kundservice@horsepro.se.

14 dagars returrätt

Om du inte är nöjd med dina varor, eller om storleken var fel, så kan du returnera dessa inom 14 dagar från mottagandet. Retur är kostnadsfritt så länge du informerat om retur via dina sidor eller via mejl till kundservice@horsepro.se.
Leveranskostnader ersätts ej.
DHL hämtar returpaketet från din hemdörr, så länge du har i förväg kontaktat vår kundtjänst och överrenskommit om det. Med din beställning får du ett returadresskort som du skall fylla i och skicka ihop med din retur. 

OBS! Vi ansvarar inte för returer gjorda på annat sätt. Eventuella kostnader orsakade för returens mottagande debiteras alltid kunden.


Bekanta dig med produkten

En produkt som ska returneras får ej vara använd och ska vara i samma skick som vid mottagandet. Du kan öppna förpackningen för att bekanta dig med produkten. För produkter som ska provas ska storlek, färg m.m. göras upp om i förväg med vår kundtjänst.

Om produkten saknar etikett, lappar, eller om den använts i stridighet med retureglerna, är kunden ansvarig för varans värdeminskning. Förseglade produkter så som fodertillskott får ej returneras efter öppnande av förpackning p.g.a. hygienskäl.

Varor som ska returneras ska returneras senast 14 dagar efter mottagande samt meddelande om retur. Spara returkvittot du får från posten.

Byte av vara snabbare genom ny order

Om du vill byta din vara så lägg en ny order via vår nätbutik. Detta snabbar på returen och du behöver inte vänta i onödan på din nya produkt.

Retur av betalning

Vi returnerar mottagna betalningar senast inom 14 dagar från att vi fått meddelande om retur eller avbeställning eller tills varan ankommit tillbaka till vårt lager, eller returkvitto kunnat uppvisas. Vi reserverar oss rättigheten att avstå att returnera betalning om varan är skadad, använd eller på annat sätt annorlunda mot originalskick. Eventuella debiteringar för mertjänster som kunden valt returneras inte. Returer sker via Klarna Checkout –tjänsten. Retur av betalning orsakar inga extrakostnader.

Reklamationer

Alla varor har genomgått produktionskontroll och kvalitetskontroll innan utskick. Därför har alla produkter en garanti. Skada som uppstått vid normalanvändning täcks av garantin. Garantin sträcker sig enbart till produktens ursprungspris och eventuell kompensation kan inte vara större. Reklamationer granskas i första hand genom inskickad bild och eventuell kompensation utbetalas enligt varans skick i förhållande till dess kvalitet och inköpspris.

Om varan är sönder eller felaktig, ska kunden alltid kontakta kundtjänst i första hand, där vi ger vidare information om hur du som kund ska gå tillväga. För eventuell kompensation räcker det oftast med bild på skadan.

För att säkerställa rätt storlek ska kunden bekanta sig med storlekstabellerna. Vid svårigheter att välja storlek, kontakta vår kundtjänst som hjälper till. På detta sätt kan vi minimera returer och reklamationer. Skiftningar på storlekar och mått tolereras upp till +/- 5 %. Horsepro reserverar sig mot eventuella färgskiftningar som kan förekomma som även kan bero på tekniska skäl.

Begränsningar

Vi levererar enbart beställningar som överstiger 300 kr. 

Horsepro reserverar sig rätten att makulera ordern.

Kunder under 18-år gamla får lägga en order endast med målsmans godkännande.